Tudung kanak-kanak
Takwim Persekolahan Tahun 2015 – Kongsi Macam2 Cerita

Takwim Persekolahan Tahun 2015

Salam sejahtera

Cuti persekolahan akhir tahun bagi sesi 2014 sudah pun masuk minggu ke-2. Tinggal lebih kurang  4 minggu sahaja lagi sebelum sesi baharu persekolahan bagi tahun 2015 akan bermula. Tidak dinafikan cuti akhir tahun bagi tahun 2014 ini terasa agak pendek berbanding tahun-tahun sebelumnya. Apa-apa sekali pun diharapkan cuti sekolah kali ini mampu memperuntukkan sedikit masa berkualiti untuk kita kembali mendekati anak-anak serta mengukuhkan kembali hubungan kekeluargaan. Jika ada terkurang di sana-sini, inilah masanya untuk menutup segala ‘ketirisan ‘, agar semuanya kembali akrab.

Ok, dikongsikan di sini, takwim persekolahan bagi tahun 2015 bagi memudahkan setiap daripada kita tidak kira sama ada ibu bapa , para pelajar atau guru-guru sendiri dalam merangka setiap langkah seterusnya . Takwim persekolahan tahun 2015 ini disediakan untuk 2 kumpulan lokasi sekolah iaitu Kumpulan A dan Kumpulan B.

Anda bolehlah merujuk kepada perincian takwim persekolahan tahun 2015 seperti yang sempat saya sediakan di bawah mengikut lokasi atau negeri masing-masing ye 🙂 Oh ya , jika anda mahu memuat turun jadual ini, anda juga boleh terus ke pautan KPM ini.

PERINCIAN TAKWIM PERSEKOLAHAN TAHUN
2015 – KUMPULAN A

KUMPULAN A : SEKOLAH-SEKOLAH DI
NEGERI KEDAH, JOHOR , KELANTAN & TERENGGANU

PENGGAL

MULA
PERSEKOLAHAN

AKHIR
PERSEKOLAHAN

JUMLAH
MINGGU

 

 

 

 

 

1

04.01.2015

31.01.2015

10 Minggu

01.02.2015

28.02.2015

01.03.2015

12.03.2015

CUTI
PERTENGAHAN PENGGAL 1

1 Minggu

13.03.2015

21.03.2015

22.03.2015

31.03.2015

10 Minggu

01.04.2015

30.04.2015

01.05.2015

28.05.2015

CUTI
PERTENGAHAN TAHUN

2 Minggu

29.05.2015

13.06.2015

 

 

 

 

 

 

 

2

14.06.2015

30.06.2015

14 Minggu

01.07.2015

31.07.2015

01.08.2015

31.08.2015

01.09.2015

17.09.2015

CUTI
PERTENGAHAN PENGGAL 2

1 Minggu

18.09.2015

26.09.2015

27.09.2015

30.09.2015

8 Minggu

01.10.2015

31.10.2015

01.11.2015

19.11.2015

HARI GANTI

15.11.2015

19.11.2015

CUTI
AKHIR TAHUN

6 Minggu

20.11.2015

02.01.2016

 

 

52 Minggu

PERINCIAN TAKWIM PERSEKOLAHAN TAHUN
2015 – KUMPULAN B

KUMPULAN B : SEKOLAH-SEKOLAH DI
NEGERI PERLIS, PULAU PINANG, PERAK, SELANGOR, NEGERI SEMBILAN, MELAKA,
PAHANG, SABAH, SARAWAK, WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR, LABUAN DAN
PUTRAJAYA

PENGGAL

MULA
PERSEKOLAHAN

AKHIR
PERSEKOLAHAN

JUMLAH
MINGGU

 

 

 

 

 

1

05.01.2015

31.01.2015

10 Minggu

01.02.2015

28.02.2015

01.03.2015

13.03.2015

CUTI
PERTENGAHAN PENGGAL 1

1 Minggu

14.03.2015

22.03.2015

23.03.2015

31.03.2015

10 Minggu

01.04.2015

30.04.2015

01.05.2015

29.05.2015

CUTI
PERTENGAHAN TAHUN

2 Minggu

30.05.2015

14.06.2015

 

 

 

 

 

 

 

2

15.06.2015

30.06.2015

14 Minggu

01.07.2015

31.07.2015

01.08.2015

31.08.2015

01.09.2015

18.09.2015

CUTI
PERTENGAHAN PENGGAL 2

1 Minggu

19.09.2015

27.09.2015

28.09.2015

30.09.2015

8 Minggu

01.10.2015

31.10.2015

01.11.2015

20.11.2015

HARI
GANTI

16.11.2015

20.11.2015

CUTI
AKHIR TAHUN

6 Minggu

21.11.2015

03.01.2016

 

 

52 Minggu

Jumlah Hari Persekolahan Termasuk Cuti Am        =      205 Hari

** Hari Ganti adalah hari persekolahan bagi menggantikan Cuti Berganti sempena hari perayaan utama.

Salam ukhwah buat semua. Terima kasih kerana sudi membaca entri kali ini. So, ada komen tak ? Jika ada, jangan segan2 untuk tinggalkan melalui ruangan komen di bawah. Kalian juga boleh gunakan borang ‘Hubungi’ untuk sebarang pertanyaan , cadangan mahupun pengiklanan ( bagi yang berminat kalau-kalau ada 😀 ). Jika sudi, follow saya sekali ye 😀 …. Terima kasih dan jemput datang lagi!

Facebook Twitter 

About the Author

SisHaza
Salam ukhwah buat semua. Terima kasih kerana sudi membaca entri kali ini. So, ada komen tak ? Jika ada, jangan segan2 untuk tinggalkan melalui ruangan komen di bawah. Kalian juga boleh gunakan borang 'Hubungi' untuk sebarang pertanyaan , cadangan mahupun pengiklanan ( bagi yang berminat kalau-kalau ada :-D ). Jika sudi, follow saya sekali ye :D .... Terima kasih dan jemput datang lagi!

6 Comments on "Takwim Persekolahan Tahun 2015"

  1. Sekejap je masa berlalu dah masuk tahun 2015.

  2. bagusnya entri ni! senang nak plan untuk setahun (terutama nak plan untuk bercuti lah kan, kiki). tq 4 sharing!

  3. penting takwim nih. senang nak rancang percutian untuk tahun depan.

  4. ya. masih ada sebulan untuk berblog sepenuh hati
    haha

  5. ok dah boleh plan untuk tahun depan 😉

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Follow Me