SENARAI CALON PRU-13

By | April 20, 2013

Salam hujung minggu,

Hari ini proses penamaan calon seluruh negara telah dilangsungkan bermula jam 9 pagi tadi. Semasa on the way ke pasar tadi, kelihatan keadaan di sepanjang jalan raya lebih sibuk daripada biasa. Banyak kenderaan polis, JPA dan ambulans menuju ke pusat penamaan calon.

Hajat di hati selepas hantar barang-barang basah yang dibeli, nak juga keluar sekejap untuk ronda-ronda dengan Mr Hubby melihat senario di pusat penamaan calon. Dalam hati, dapat le juga nanti snap beberapa keping gambar untuk disiarkan di blog. Tapi selepas perut kenyang dialas dengan nasi kerabu dan secawan kopi, rasa malas pula melanda.. hehe..lantas tak jadi le 🙂 Fikir-fikir semula, rumah pun belum dikemas, baju banyak tak berbasuh..apa cerita nak p menyibuk tengok itu ini. Bukan awak yang jadi calon Cik Kiah oiii ^_^

Disebabkan ‘wartawan tak bertauliah’ tak jadi pi skodeng  proses penamaan calon yang lokasinya dekat je dengan rumah, so kat sini saya hanya mampu berkongsi senarai calon yang akan bertanding mewakili kawasan masing-masing. Maklumat ini diperoleh sepenuhnya dari Berita Harian Online.

So untuk melihat senarai  calon PRU-13 yang bakal bertanding, kalian boleh klik pada pautan yang sempat saya terjah. Ketiga-tiga pautan di bawah adalah merujuk kepada calon dari 4 parti setiap negeri

 

Senarai calon Barisan Nasional

 

 

Senarai calon PAS

 

 

Senarai calon PKR

 

 

Senarai calon DAP

 

 

 

 

Salam ukhwah buat semua. Terima kasih kerana sudi membaca entri kali ini. So, ada komen tak ? Jika ada, jangan segan2 untuk tinggalkan melalui ruangan komen di bawah. Kalian juga boleh gunakan borang ‘Hubungi’ untuk sebarang pertanyaan , cadangan mahupun pengiklanan ( bagi yang berminat kalau-kalau ada 😀 ). Jika sudi, follow saya sekali ye 😀 …. Terima kasih dan jemput datang lagi!

Facebook Twitter 

4 thoughts on “SENARAI CALON PRU-13

  1. MyLegoland

    Kagum dengan ramai orang yg tawarkan diri jadi calon. Kalau saya.. eee takutnya. Berat tanggungjawab bila dipilih nanti. Tapi yg hairan, ramai tak fikir hal tu. Kalau parti tak pilih, terus keluar dan jadi calon bebas pula. Hmm… tinggi betul confident diri mereka. Harap2 bukan sebab arrogant juga. Orang2 dulu yg jadi pemimpin humble dan penuh rasa tanggungjawab…

    Reply
    1. SisHaza Post author

      Org sekarang sanggup laburkan diri untuk jadi calon kerana terselitnya agenda bersifat peribadi.Honestly,my personal thoughts.. bukan semua tapi kebanyakannya begitu Mencari pemimpin yg benar2 mahu berjuang untuk bangsanya pd zaman sekarang mungkin boleh diibaratkan seperti bermimpi di siang hari

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Follow Me