Ramai orang tak suka hujan. Padahal hujan tu adalah rahmat. Hujan tu juga adalah rezeki. Asal hujan aje mengeluh,asal hujan aje merungut. Mengapa ramai orang tak suka hujan ? Ye, agaknya tentu ada banyak sebab juga mengapa ramai orang tak suka hujan.Read More →

Ehh, macam tajuk filem Istanbul Aku Datang laa¬†pulak. En3 kali ni ini bukan kunjungan jalan2 makan angin macam¬† orang lain. Ni sebenarnya kisah anak rantau balik kampung. 3,4 kali setahun berulang-alik lah ke sini, ziarah orang tua dan kaum keluarga. Bertolak balik ke sini sebenarnya pagi semalam. Tapi dek kerana letih, ni baru sempat update. Seperti selalunya, jam 8.30 pagi lebih baru bertolak. Kalau dulu, masa tak ada anak bolehlah nak bertolak awal. Jam 4 pagi pun tak kisah. Tapi sekarang dah lain .. adatlah tu. Namun untuk kali ni, lewat pula setengah jam. Sebabnya, tak sempat nak cari buah tangan. So, kuihRead More →