Rumah tangga – Kongsi Macam2 Cerita
Bukan Versi Mengumpat...

Category Archives

Archive of posts published in the category: Rumah tangga
Jun
12

Tips Mudah Sebelum Memasak Paru Lembu

Salam Ramadhan Al-Mubarak Alhamdulillah, hari ini sudah pun masuk hari ke-7 kita menunaikan ibadah puasa. Syukur kerana masih dipinjamkan waktu untuk merasa nikmat berpuasa bersama keluarga tersayang tidak seperti mereka yang telah terlebih dahulu kembali kepada Nya. Moga puasa dan ibadah yang kita…

May
17

Promosi Buku Resepi Juadah Berbuka, Juadah Sahur Dan Kuih Raya

” Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani ” Promosi Buku Resepi Juadah Berbuka , Juadah Sahur dan Kuih Raya kini sedang berlangsung dengan rancaknya di kedai buku online BookCafe. Promosi yang sedang berlangsung sejak dari 10 hb Mei

Nov
1

Buku Kehamilan dari Prakonsepsi Sehingga Kelahiran

Menjadi seorang isteri dan kemudiannya melahirkan anak adalah seperti satu kitaran hidup yang lengkap bagi seorang wanita normal. Dalam perkahwinan pun , kehadiran cahaya mata sememangnya ditunggu-tunggu. Jarang sekali kita dengar pasangan suami isteri yang tidak mahu kan anak sepanjang hayat mereka. Menerima…

Oct
8

Cara Saya Menangani Anak Yang Gilakan Gajet

Kredit : GOOGLE Images

Sebagai wanita berkeluarga , berbicara atau bercerita bab anak-anak ini memang tak dapat nak dielakkan. Apa lagi kalau dah berjumpa dengan rakan yang punya anak sebaya anak-anak kita, memang banyaklah cerita yang hendak dikongsikan. Punya anak-anak yang sebaya dengan anak-anak rakan kita, tentulah…

Sep
2

Resepi Inti Karipap Paling Sedap

Kredit GOOGLE Images : Belajar Resepi Inti Karipap Paling Sedap

Sila angkat tangan siapa nak resepi inti karipap paling sedap hihi 😀 Well, Assalamualaikum readers Petang tadi selesailah sudah Kursus Pengurusan Pusat Sumber yang saya hadiri. Celah-celah berkursus dan berbengkel, sempat juga saya korek-korek rahsia dari seorang kawan tentang resepi inti karipap paling…

Aug
3

Resepi Lontong Raya

20150801_212038

Sharing resepi lontong raya untuk kali ini .. Mood Hari Raya Aidil Fitri masih terasa walau pun hari ni dah masuk hari ke-18 Syawal bertandang. Kat tempat kerja, masih lagi rancak dapat jemputan jamuan raya dan rumah terbuka . Jamuan raya kelas pra…

Jul
19

10 Tips Pilih Fabrik Bercorak

20150715_002917

Hari raya ke- 3 hari ini sudah tentu ramai yang sudah mula bergerak balik ke kota untuk bekerja semula. Cuti raya yang pendek sebegini sememangnya tak memberi banyak peluang untuk kita berlama-lamaan di kampung. Bagaimana rasanya sambutan hari raya anda kali ini ?…

Jun
21

4 Petua Mudah Mengilatkan Cermin

wiping the window

Salam Ramadhan Hari ni dah masuk hari ke-4 umat Islam di seluruh dunia menunaikan ibadah puasa. Walaupun kita masih berada di permulaan Ramadhan, namun saya percaya ramai suri rumah sudah mula berkira-kira membuat persiapan hari raya untuk keluarga tercinta. Berapa banyak wang perbelanjaan…

Jun
14

Jus Durian Belanda

Alhamdulillah, Khamis 3 hari lepas, kami sekeluarga selamat kembali ke rumah setelah seminggu menghabiskan cuti di rumah mertua di Terengganu. Perjalanan pada hari tersebut berjalan lancar dan Alhamdulillah tidak tersangkut dalam mana-mana kesesakan jalan raya seperti lazimnya sebelum ini. Balik 3 hari lebih…

Jun
2

Bahan-bahan Asas Untuk Membuat Minuman Dan Pencuci Mulut

Dalam entri terdahulu, ada saya tuliskan tentang resepi smoothie yang ringkas dan sangat mudah disediakan. Resepi tersebut sepatutnya dapat membantu anda menyediakan menu sihat itu dengan mudah sekaligus membantu menjimatkan perbelanjaan.

Status ApaCerita

PRchecker.info Kongsi Macam2 Cerita

Pinglers

Blogged.my Kongsi Macam2 Cerita