Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Meh sini hakak nak kongsi cerita sikit tentang resepi kek dan biskut raya yang sedap yang korang cari-cari dan gugelkan tu.

Walaupun sambutan hari raya puasa tahun ni masih jauh lagi tapi bunga-bunganya dah kelihatan. Ramai yang mula bertanya dan mencari koleksi resepi kek dan biskut raya yang sedap. Dalam dashboard akaun Nuffnang hakak, kalau tengok bahagian keywords tu ..pergh ramai betul cari maklumat pasal cara-cara nak buat biskut raya yang sedap.

Kebetulan agaknya, semalam kawan hakak pun dah post gambar-gambar sample biskut raya untuk tempahan dalam group whatsapp. Ada macam-macam jenis biskut yang memang buat menitik air liur kite yang menengoknya. Ada tart nenas, biskut aiskrim dan macam2 lagi le. Biskut shortbread pun ada- RM 28 untuk 50 biji. Hmmm cukup ke untuk hidangan raya kalau setakat 50 biji tu ???

Agak-agak cukup tak ?

Nampaknya buat sendiri mungkin pilihan yang lebih baik untuk berjimat, betul tak ?

Ok, kalau tak reti nak buat,jangan bimbang. Boleh belajar perlahan-lahan. Masih ada banyak masa kan ..

Hanya tinggal 3 hari sahaja lagi sebelum promosi ini tamat … so jom beli cepat-cepat

Ok bagi yang berminat untuk mencuba buat sendiri biskut raya yang sedap untuk hari raya tahun ni, suka hakak ….hish apa hakak hakak ni 😀 , aii muda lagi tau kakaka. Ok suka saya nak kongsikan dengan anda sebuah buku resepi buah tangan Chef Norzailina yang terkenal tu bertajuk 100 Resepi Kek,Biskut,Manisan dan Kudapan.

Kebetulan BookCafe sedang mengadakan promosi Pesta Buku Online, jadi ini mungkin masa yang tepat untuk anda membeli buku resepi kek dan biskut raya yang sedap ni dengan harga lebih murah. So apa lagi, laju-laju klik sekarang untuk mendapatkannya ye. Bukannya apa, stok buku tu terhad. So, kalau dok bertangguh, nanti orang lain rembat dulu. Melopong nanti tak dapek den nak nolongnye .. 🙂

Sedikit kupasan tentang buku ni untuk anda yang berminat ye.

Antara resepi kek yang terdapat dalam buku ini ialah

1. Kek Lapis Pelangi

2. Kek Kelapa

3. Kek Kukus Kurma

4. Kek Coklat Moist

5. Kek Marmar Mudah

6. Kek Cawan Coklat

7. Kek Oren

8. Kek Span

9. Kek Tanpa Telur

Manakala biskut pula, antara resepi yang diberikan ialah :

    • Biskut Coklat Badam
    • Biskut Badam
    • Biskut Shortbread
    • Biskut Coklat Urai
    • Biskut Roda Trio
    • Biskut Suji Mudah
    • Biskut Bijan
    • Biskut Bunga
    • Biskut Susu
    • Biskut Seroja

Lebih memudahkan anda untuk belajar membuat biskut ni, setiap langkah disertakan dengan gambar. So senang untuk anda memahaminya.

Bagi yang tak berapa nak percaya dengan resepi-resepi dari buku ni, anda masih ada pilihan untuk belajar dari DVD panduan. Terdapat banyak DVD panduan cara membuat kek dan biskut raya yang sedap. Anda boleh lihat contohnya seperti yang ada kat sidebar sebelah kanan blog ni ye.

DVD panduan masakan seperti imej di sebelah ni memang sangat bagus untuk dimiliki sebab ia boleh disimpan lama dan diulang-ulang tengok sampai tergolek pun boleh hehehe. Haa kalau dah tak faham memang laa kena ulang tengok kan. Ape laa korang ni..